زنان و زایمان

۴ حالت مطلوب برای خوابیدن بعد از وضع حمل سزارین

اهمیت خواب درست بعد ا وضع حمل سزارین

خوابیدن در شرایط درست , شمارا ریلکس نگه می ‌دارد و فشار یا تنش را در محل فعالیت جراحی کاهش می ‌دهد . همینطور به شما امداد می ‌کند که ریلکس بخوابید و خوابیدن با دستکم غم , تنفس خوب تر و خواب سلامت را تجربه نمائید . این فعالیت , فشار بر روی ماهیچه‌ های شکمی را کاهش می ‌دهد و به نوبه خویش , از پیدایش هرگونه خطر در محل برش دوری می ­کند .

چرا بعد از وضع حمل سزارین , داشتن خواب عالی دشوار است؟

ارتقا سطح هورمونی و حجم شکمی در مقطع بارداری و بعد از وضع حمل , مجاری هوایی را تحت ‌تاثیر قرار می ‌دهد در نتیجه سبب تولید شرایطی به اسم وقفه تنفسی در خواب می ­شود . این خلل می ‌تواند سبب به اشتباهات تنفسی و گرفتگی مجاری هوایی در حین خواب شود . این مساله , همراه با درد شدید ناشی از سزارین , خواب را طاقت فرسا می ‌سازند .Sleeping Positions After A C Section e1551638553599 - 4 حالت مطلوب برای خوابیدن بعد از وضع حمل سزارین

بهترین حالت برای خواب بعداز این گونه وضع حمل چیست؟

مورد ها ذیل راه ‌های ممکن برای خوابیدن پس از وضع حمل سزارین می‌باشند . این‌که آیا این راه و روش ها برای شما کارساز است یا خیر , بستگی به سطح آسودگی و راحتی شما داراست .

پوزیشن خوابیدن به پشت :

در اکثر وقت ها موردها , این شرایط , حالت مناسبی برای روز ها و هفته‌ های اولیه پس از سزارین است . هنگامی که بر روی پشت بخوابید , هیچ فشاری بر روی محل برش وجود ندارد . همینطور می ‌توانید برای راحتی بیشتر بالشی را پایین زانو قرار دهید . جنبه‌ های منفی آن دربرگیرنده دشواری در بیرون آمدن از تخت و یا این که نشستن بر روی محل بریدگی در هنگام بلند شدن است . همینطور در شرایطی‌که دچار به فشار خون غیر طبیعی می باشید , این حالت برای شما مطلوب نمیباشد .

پوزیشن خوابیدن به پهلو :

این یک وضعیت راحت‌ تر بعد از وضع حمل است . هیچ فشاری بر روی محل بریدگی وارد نمی ­شود و هنگام خارج رفتن از تخت‌ خواب , درد کمتری را تجربه می ­کنید . خوابیدن به پهلوی چپ به تولید جریان خون با صرفه یاری می ‌کند و گوارش را بهبود می ‌بخشد . شما می ­توانید برای حمایت از شکم و باسن از بالش استفاده نمایید . هم چنین , این بهترین حالت برای در نظر گرفتن مشکلات فشار خون است .

بالاتنه تان را بالا بدهید :

چندین بالش را تحت عنوان محل تکیه دادن بالاتنه خویش قرار دهید , تا کل تن بالا بیاید . این فعالیت به تنفس خوب تر امداد می ‌کند و خوابیدن را راحت می ‌کند . علی الخصوص در صورتی نقص‌ وقفه تنفسی در خواب را تجربه نموده اید , این وضعیت دوچندان اثرگذار است . در شرایطی‌که از بالا بردن تمام بدن راحت نیستید , از بالش هایی میان زانوها و پایین باسن به کارگیری فرمایید .woman sitting on bed holding lower back in pain trying to sleep e1551638589567 - 4 حالت مطلوب برای خوابیدن بعد از وضع حمل سزارین

پوزیشن خوابیدن عمودی :

در‌حالتی که هیچ کدام از شرایط های بالا کارآمد نمی باشد , می ‌توانید خوابیدن در شرایط نشسته بر روی یک کاناپه یا این که صندلی به همراه یک سری بالش به منظور تکیه دادن به آن‌ها‌را آزمون نمائید . این یک شرایط خواب موقتی است , البته هنگامی که شیر می ­دهید یا این که از خواب بیدار می ­شوید , کارتان را سهل و آسان تر می ‌کند . لم دادن در حین دو هفته نخستین به منظور داشتن استراحت مطلوب , ایده نیکی است .

توصیه‌ هایی برای بهبود خواب در حین بهبودی بعد از وضع حمل سزارین

شما برای بهبودی سریع بعد از جراحی به خواب کافی نیاز دارید . در اینجا کارهایی را که می ­توانید برای داشتن خوابی آسوده انجام دهید , آورده شده‌است :داروهایی را که دکتر معالج شما احتمال دارد برای داشتن یک خواب سلامت تجویز نماید , مصرف نمایید .
با تایید پزشک معالج خویش , انجام ورزش و حرکات سبک را آغاز نمائید . پیاده روی های کوتاه ‌مدت و فعالیت‌ های کششی سبک , گردش خون شمارا تسریع می ­کند , عضله‌ها را تقویت می ­کند , استرس را کاهش می ­دهد و بهبود مراحل معالجه را سرعت می ­بخشد و در سود خواب راحتی را برای شما به ارمغان می ­آورد .
داشتن رژیم غذایی متعادل هم برای معالجه سریع واجب است . مصرف غذاهای غنی از ویتامین C و اسیدهای چرب امگا ۳ برای کاهش التهاب و بهبود اضطراری می ­باشد . براین اساس به شما کمک می ‌کند که عالی بخوابید .
آب کافی بنوشید و فیبر را به رژیم غذایی خویش اضافه فرمایید تا از یبوست در امان بمانید . یک معده حساس می ‌تواند خواب شما‌را به هم بزند . هم چنین احتمالا پزشک معالج تان روان کننده های روده را برای روان کردن تکان مدفوعات تجویز نماید و در سود این عمل سبب ساز بهبود خواب شما خواهد شد .
دست‌کم برای یک‌سری هفته اولیه فراوان از رختخواب خارج نروید . برای شیردادن به کودکتان در مواقع موردنیاز , از همسر و یا این که اعضای خانواده تان یاری بگیرید . در پی , ما به تعدادی سوال رایج جواب می ‌دهیم .

سوالهای رایج

۱ . بعداز وضع حمل سزارین چطور می ‌توانید به طور ایمن از رخت خواب خارج بروید؟

تلاش نمائید وقتی که می ­خواهید از رختخواب بیرون بروید به یک طرف بچرخید زیرا به تلاش بسیار کمتری نیاز دارد . وقتی که نیاز به پشتیبانی دارید , از اعضای خانواده بخواهید که به شما یاری نمایند تا از تخت خواب خارج بیایید و وارد گردید . شما هم چنین می ‌توانید از آرنج خویش تحت عنوان محل تکیه دادن به کارگیری فرمایید و خویش را به یک وضعیت نشستن ریلکس با پاهای معلق از حاشیه تخت ‌خواب ببرید . نخست پاهای خویش را روی زمین بگذارید و مدتی پیشین از ایستادن , استراحت نمایید .

۲ . بعداز وضع حمل سزارین می ‌توانید بر روی شکم خویش بخوابید؟

شما نمی ‌توانید فورا بعد از سزارین , بر روی شکم خویش بخوابید چون سبب آمدن فشار به زخم می ­شود و هر دسته فشار بر روی آن درد را بدتر می ‌کند . زمانی درد فروکش می ‌کند بدن شما عکس العمل نشان خواهد داد و هنگامی حس راحتی می ‌کنید , می ‌توانید روی شکم خویش بخوابید .شاید پیدا کردن وضعیت مطلوب برای خواب بعداز جراحی سزارین طول بکشد . پس شکیبا باشید و همت فرمائید تا‌وقتی‌که یک حالت ریلکس را پیدا می ­کنید , همت نمایید . اما صرفا چند روز طول می ‌کشد تا درد شما فروکش نماید و بتوانید در هر موقعیتی به راحتی بخوابید .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن