تغذیه

دلیل افزودن فیبر به پنیر چیست؟

این روز ها پنیرهای سپید کم چربی که روی آن‌ها عبارت پر فیبر نوشته شده , به بازار آمده , در حالی که به آن ها سبزی بیش تر نشده است . این فیبر دربرگیرنده چه ترکیباتی است؟ آیا تناول کردن این پنیرها برای مصرف کننده ضرری ندارد؟

3023817023715351218173942445413710214669141 300x180 - دلیل افزودن فیبر به پنیر چیست؟افزودن فیبر به پنیر

سبزی ها صرفا ماده تامین کننده فیبر نیستند و مواد غذایی بخش اعظمی مثل گونه های میوه ها , غلات , حبوبات و… نیز در خویش فیبر دارا‌هستند که می توان فیبر آن‌ها‌را استخراج و خالص سازی کرد . این کار بیشتر خارج از کشور انجام می شود و شرکت ها سازنده مواد غذایی نظیر مواد لبنی می‌توانند این فیبرها را به طور پودر از شرکتهای واسطه خریداری و آنان را به محصولاتشان بیشتر نمایند .
فیبرها اشکال و طبقه بندی های متعددی دارا‌هستند , که موسسه ها خالق مواد غذایی بایستی دسته فیبری را که در مال خویش از آن به کارگیری می نمایند روی برچسب غذایی قید نمایند . در هر حال فیبرها از هر نوعی که باشند مزایای فراوانی دارا‌هستند اعم از این که جلوی یبوست را میگیرند , احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهند , جذب گلوکز و املاح به خون را تعدیل می نمایند , برای اشخاص در گیر به دیابت , علی الخصوص دسته ۲ دوچندان اثر گذار می باشند و جذب چربی ها را کاهش میدهند . ضمن این که باکتری های روده , فیبرها را تخمیر کرده و بعد از آن متابولیت های اثر گذار و چه بسا ضدسرطان ساخت می نمایند براین اساس مصرف فیبرها چه به طور ارگانیک مانند به کار گیری بی واسطه از گونه های میوه ها , سبزیها , غلات , حبوبات و چه به طور افزوده شده به مواد غذایی متعدد برای بدن بسیار موثر میباشند .955832 503 300x229 - دلیل افزودن فیبر به پنیر چیست؟

احتمال دارد این پرسش برایتان مطرح شود که آیا فیبر مو جود در پنیر اندازه جذب کلسیم را کاهش میدهد یا این که نه؟

در جواب می بایست اذعان کرد صراحت دارد که فیبر میتواند در جذب کلسیم مداخله نماید و آن را تحت بیاورد ولی این میزان خیلی فراوان نمی‌باشد . ضمن این که مزایای به کار گیری از فیبرها نسبت به معایب آنان بسیار زیادتر است . در برخی مورد ها مصرف فیبرها چه بسا قادر است جذب املاح و کلسیم را ارتقا نیز بدهد و این مسئله به گونه فیبر و درصدی از آن که زمینه به کار گیری قرار میگیرد , وابسته است . نکته دیگر این که کلسیم در بافت پنیر با کانال های پروتئینی پیوند داراست و فیبر نمی تواند به راحتی آن‌ها را دفع نماید یا این که بازدارنده جذب آن ها شود . از طرفی , پنیر فقط منشاء کلسیم نمی‌باشد و اشخاص میتوانند مواد غذایی مختلفی به کار گیری نمایند که کلسیم بدنشان را تامین نماید که مهمترین آنان شیر است . قابل ذکر است امروزه علاوه بر پنیر به فراورده های غذایی مختلفی اعم از نان , ماست , شکلات و… فیبر بیشتر می نمایند که مصرف این مواد غذایی به کلیه اشخاص جامعه پیشنهاد میشود.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن