طب سنتی و گیاهان دارویی

فواید تن درستی مصرف جینسینگ

جینسنگ یکی از گیاه مقوی و نیروزا می‌باشد که مصرف آن منجر تقویت قوای جسمانی بدن و ارتقاء توان سیستم ایمنی بدن می شود , در‌این مطلب شما‌را با خاصیت این گیاه و طرز مصرف جینسنگ آشنا می‌کنیم .ginseng min 300x194 - فواید تن درستی مصرف جینسینگ

مسلما نام جینسینگ ( یا این که درست‌تر است بگوییم جینسنگ ) را روی اکثری از محصولاتی که ادعا می کنند مسن شدن را به تاخیر می‌اندازند و مردانگی را تقویت می کنند دیده‌اید .

قطعا نام جینسینگ ( یا این که درست‌تر است بگوییم جینسنگ ) را روی بخش اعظمی از محصولاتی که ادعا می کنند کهن سال شدن را به تاخیر می‌اندازند و مردانگی را تقویت می نمایند دیده‌اید . ممکن است باورش طاقت فرسا باشد , البته تمام چیزهایی که تا به اکنون در رابطه فواید جینسنگ خوانده‌اید درست است و این را می‌توان از محبوبیت هزار ساله این گیاه فهمید! البته آیا دانش نیز این مسئله را تایید می‌کند؟

جینسینگ چه چیزی است و چه خاصیتی دارد؟

جینسینگ آسیایی با اسم تجاری پاناکس جینسینگ هزاران سال است که در طب سنتی چینی به کارگیری می گردد و به آن فرمان روا گیاهان میگویند . پاناکس جینسینگ را می‌توان از نظر لغوی «دوای هر درد» مفهوم کرد . واژه و کلمه جینسینگ هم به تنهایی در معنای «ذات انسان» است . ممکن است دلیل این نام‌گذاری شباهت ریشه‌های این گیاه به فرم بشر باشد .

جینسنگ آسیایی اکثر وقت ها تحت عنوان یک برهان تحریک کننده روی بدن به کار گیری میگردد , اگر که گونه آمریکایی آن خواص آرام‌بخش و ترمیم کننده دارااست . فروشندگان گیاهان طبابت در چین تفاوت همت این دو را در «گرم» بودن یکی و «سرد» بودن دیگری یا این که برقراری تعادل در میان یین و یانگ میدانند . روش‌های مدرن و علمی‌تری هم برای شرح تفاوت دو دسته آسیایی و آمریکایی وجود دارا‌هستند .

مصرف این گیاه برای تندرست چه فوایدی دارد؟

انرژی و کار

یک مطالعه علمی تازه در رابطه مصرف جینسینگ نشان می دهد که‌این گیاه قادر است خستگی را بهبود ببخشد و سبب بالا رفتن انرژی و هدف شود . با این وجود در‌این ارزیابی قید شده‌است که شاهدی برای تاثیر فواید مذکور بر همت ورزشکاران حرفه‌ای نیست . مطالعه جدیدتری هم نشان می دهد که دربین ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلی‌گرم از هر دو گونه آسیایی و آمریکایی موجب ارتقا انرژی فرضی و تقویت فهم میشود ولی تاثیری بر کارایی جسمانی تن ندارد .

بهبود سریع‌تر ماهیچه ها پس از ورزش

جینسینگ قادر است بعد از ورزش به موقعیت جسمانی و برگرداندن شما به وضعیت معمولی یاری دهد , به خصوص وقتی که شدت برنامه‌های ورزشی تغییر‌و تحول مینماید و به عضلاتی که کم‌تر مورد به کار گیری قرار گرفته‌اند فشار وارد می گردد . برای مثال , مصرف روزمره ۲۰ گرم از دسته آسیایی آن به دوران هفت روز , آسیب‌های ماهیچه‌ای و التهاب عضلانی را در ورزشکاران سالخورده‌تر اندک می‌نماید .

آنتی‌اکسیدان‌ها

جینسینگ یا این که جینسنگ تحت عنوان یک داروی گیاهی دارنده ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی دوچندان قادر است . ورزش , ارتقاء سن , تناول کردن غذاهایی که قند متعددی دارا‌هستند , مسموم‌کننده‌های محیطی , مواد شیمیایی و استرس ایجاد رادیکال‌های آزاد اکسید کننده را در تن ارتقاء می دهد . ارتقا رادیکا‌ل‌های آزاد موجب جراحت دیدن سلول‌ها و در نتیجه پیری زودرس , مشکلات متابولیک و تاخیر در بهبودی تن بعداز ورزش می گردد .

چنانچه قصد دارید برای بهبود بخشیدن به موقعیت جسمانی یا این که روحی خویش از این گیاه امداد بگیرید , پیش از پیدایش مشکلات آغاز به مصرف آن نمایید خیر در هنگام ابتلا به آنها . مصرف دو گرم جینسنگ تحت عنوان تکمیل کننده درطول روز می تواند آنتی‌اکسیدان کافی را برای این مراد تامین نماید .

مصرف چه اندازه جینسینگ با فایده است؟

متخصصین داروهای گیاهی روزمره مصرف۱ تا ۳ گرم ریشه جینسنگ را سفارش می نمایند . درصورتی که برای دوران وقتی کوتاه فشار متعددی برای عضله سازی هنگام ورزش تجربه کردید می توانید دُز مصرفی را دو یا این که سه برابر و بازه زمان مصرف را به ۳ تا ۶ هفته ارتقاء دهید .

از‌آنجا که جینسنگ یک گیاه آداپتوژن است , در صورتیکه مصرف آن را انقطاع و و صل فرمائید به نتیجه ها بهتری دست خواهید یافت . در‌صورتی‌که تغییری در تمرین‌ها یا این که برنامه غذایی‌تان ساخت شد مصرف آن را آغاز نمائید و تا جایی ادامه دهید که بدنتان به فشار تازه عادت نماید . شایسته ترین زمان برای مصرف آن گذشته یا این که هنگام میل کردن طعام است , بنابراین به کاهش قند خون یاری کرده و تاثیرات مثبتی بر کاهش وزن خواهد داشت .

منبع/اقتصاد برتر

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن