طب سنتی و گیاهان دارویی

مواد غذایی اثر گذار برای کاهش تاثیر آلودگی هوا

فواید و خواص آویشن 300x250 - مواد غذایی اثر گذار برای کاهش تاثیر آلودگی هواآویشن ; اولین گزینش

اکثر وقت ها ما با خاصیت بی نظیر «آویشن» آشنا هستیم . اولین توصیه استعمال از دمنوش آویشن است که از پیدایش مشکل‌ها تنفسی و آسم جلوگیری می‌کند . مقداری برگ آویشن و لیمو عمانی را مانند چای دم کنید و ترجیحا با عسل و در صورتی‌که در اختیار کمبود با نبات بنوشید . آویشن در تهیه برخی از دهن شویه ها , خمیردندان نیز به کار می رود و در معالجه بیماری مجاری تنفس فوقانی از قبیل برونشیت و آسم تاثیرات مفیدی دارااست و برای درمان سرفه و گلودرد استعمال می شود .

طی روز یک فنجان عرق کاسنی و شاتره بنوشید , تا درون تان را عالی شست و شو دهند!

دمنوش گل گاوزبان , ورم و التهاب کلیه ها را معالجه و آنها را تقویت می نماید , ادارا آور است و در تنظیم اختلالات ادراری و تعریق , مفید است . برگ های نو گل گاوزبان دارای میزان زیادی ویتامین C است و معالجه سرماخوردگی تنگی نفس و گلودرد , مفید است ; به ویژه زمانی که با عسل طبیعی ادغام شود .

یک دهن شویه مطلوب

مریم ِ گلی را می شناسید؟ ازبرگ های مریم گلی می توان یک محلول دهن شویه تهیه کرد که برای شست و شوی دهن و گلو مفید است ; خوب تر از از آن خیلی کم بنوشید و تنها تحت عنوان دهن شویه به کارگیری کنید . نوشیدن مریم گلی در حین طولانی , سبب ساز افزایش ضربان قلب , گرگرفتگی , خشکی دهن , تشنج و سرگیجه می شود .

شیوه فراهم سازی : تمامی یک و نیم قاشق چای خوری پودر دو قاشق غذاخوری برگ مریم گلی را در یک قوری بریزید و آب جوش با دمای ۷۰ یا ۸۰ جایگاه به آن طولانی تر کنید و اجازه دهید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم بکشد . این دمنوش مزه تلخی دارااست . پس در صورت تمایل , برای شیرین کردن آن می توانید از نبات یا عسل استعمال کنید .

سنبل الطیب

گیاهی کریم و مهربان و لطیف که به علف گربه نیز مشهور است . دمنوش سنبل الطیب را با اندازه کم از این گیاه صحیح کنید زیرا مصرف بیش از حد با اندازه زیاد خطرناک است . گیاه سنبل الطیب بخشی از گیاهان مد نظر گربه هاست! و به همین دلیل به آن علف گربه نیز گفته می شود . سنبل الطیب , نوعی ماده تسکین دهنده به اسم آکتینیدن داراست که موجب بهبود دردهای تن و نیز سردرد می شود .

میوه ها و سبزیجات

لیموشیرین , نارنگی , پرتقال , انار , انبه , سیب , طالبی و کیوی , میوه هایی می باشند که خون و ریه ها را تصفیه می نمایند . سبزی های نو مثل اسفناج , کلم , کاهو , کرفس , گوجه‌فرنگی , سیر , پیاز , شوید و جعفری را بی تردید در برنامه ی عذایی خویش بگنجانید . نان‌های سبوس‌دار مانند نان سنگک و نان جو وخشکبارهایی زیرا پسته , بادام , فندق و گردو و نیز تخم‌مرغ , زیتون و جگر جذب مواد سمی در تن را تا حدود زیادی کاهش می‌دهند .

آب را جدی بگیرید

از همگی اساسی تر و سهل تر و کم هزینه خیس , «آب» است ; تا هر میزان که می توانید , آب بنوشید ; یعنی خیر آن هشت لیوان دارای اسم و رسم , به این دلیل‌که نیاز اشخاص متعدد به آب , مختلف است برخی به هشت لیوان , برخی کمتر و برخی بیشتراز آن نیاز دارا هستند . پس خودتان و تن تان تشخیص می دهید که به یکسری لیوان آب نیاز دارید!
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن