طب سنتی و گیاهان دارویی

مواد غذایی اثر گذار برای کاهش تاثیر آلودگی هوا

فواید و خواص آویشن 300x250 - مواد غذایی اثر گذار برای کاهش تاثیر آلودگی هواآویشن ; اولین گزینش

اکثر وقت ها ما با خاصیت بی نظیر «آویشن» آشنا هستیم . اولین توصیه استعمال از دمنوش آویشن است که از پیدایش مشکل‌ها تنفسی و آسم جلوگیری می‌کند . مقداری برگ آویشن و لیمو عمانی را مانند چای دم کنید و ترجیحا با عسل و در صورتی‌که در اختیار کمبود با نبات بنوشید . آویشن در تهیه برخی از دهن شویه ها , خمیردندان نیز به کار می رود و در معالجه بیماری مجاری تنفس فوقانی از قبیل برونشیت و آسم تاثیرات مفیدی دارااست و برای درمان سرفه و گلودرد استعمال می شود .

طی روز یک فنجان عرق کاسنی و شاتره بنوشید , تا درون تان را عالی شست و شو دهند!

دمنوش گل گاوزبان , ورم و التهاب کلیه ها را معالجه و آنها را تقویت می نماید , ادارا آور است و در تنظیم اختلالات ادراری و تعریق , مفید است . برگ های نو گل گاوزبان دارای میزان زیادی ویتامین C است و معالجه سرماخوردگی تنگی نفس و گلودرد , مفید است ; به ویژه زمانی که با عسل طبیعی ادغام شود .

یک دهن شویه مطلوب

مریم ِ گلی را می شناسید؟ ازبرگ های مریم گلی می توان یک محلول دهن شویه تهیه کرد که برای شست و شوی دهن و گلو مفید است ; خوب تر از از آن خیلی کم بنوشید و تنها تحت عنوان دهن شویه به کارگیری کنید . نوشیدن مریم گلی در حین طولانی , سبب ساز افزایش ضربان قلب , گرگرفتگی , خشکی دهن , تشنج و سرگیجه می شود .

شیوه فراهم سازی : تمامی یک و نیم قاشق چای خوری پودر دو قاشق غذاخوری برگ مریم گلی را در یک قوری بریزید و آب جوش با دمای ۷۰ یا ۸۰ جایگاه به آن طولانی تر کنید و اجازه دهید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم بکشد . این دمنوش مزه تلخی دارااست . پس در صورت تمایل , برای شیرین کردن آن می توانید از نبات یا عسل استعمال کنید .

سنبل الطیب

گیاهی کریم و مهربان و لطیف که به علف گربه نیز مشهور است . دمنوش سنبل الطیب را با اندازه کم از این گیاه صحیح کنید زیرا مصرف بیش از حد با اندازه زیاد خطرناک است . گیاه سنبل الطیب بخشی از گیاهان مد نظر گربه هاست! و به همین دلیل به آن علف گربه نیز گفته می شود . سنبل الطیب , نوعی ماده تسکین دهنده به اسم آکتینیدن داراست که موجب بهبود دردهای تن و نیز سردرد می شود .

میوه ها و سبزیجات

لیموشیرین , نارنگی , پرتقال , انار , انبه , سیب , طالبی و کیوی , میوه هایی می باشند که خون و ریه ها را تصفیه می نمایند . سبزی های نو مثل اسفناج , کلم , کاهو , کرفس , گوجه‌فرنگی , سیر , پیاز , شوید و جعفری را بی تردید در برنامه ی عذایی خویش بگنجانید . نان‌های سبوس‌دار مانند نان سنگک و نان جو وخشکبارهایی زیرا پسته , بادام , فندق و گردو و نیز تخم‌مرغ , زیتون و جگر جذب مواد سمی در تن را تا حدود زیادی کاهش می‌دهند .

آب را جدی بگیرید

از همگی اساسی تر و سهل تر و کم هزینه خیس , «آب» است ; تا هر میزان که می توانید , آب بنوشید ; یعنی خیر آن هشت لیوان دارای اسم و رسم , به این دلیل‌که نیاز اشخاص متعدد به آب , مختلف است برخی به هشت لیوان , برخی کمتر و برخی بیشتراز آن نیاز دارا هستند . پس خودتان و تن تان تشخیص می دهید که به یکسری لیوان آب نیاز دارید!
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن