طب سنتی و گیاهان دارویی

مواد غذایی اثر گذار برای کاهش تاثیر آلودگی هوا

فواید و خواص آویشن 300x250 - مواد غذایی اثر گذار برای کاهش تاثیر آلودگی هواآويشن ; اولين گزینش

اکثر وقت ها ما با خاصيت بي نظیر «آويشن» آشنا هستيم . اولين توصيه استعمال از دمنوش آويشن است که از پیدایش مشکل‌ها تنفسي و آسم جلوگيري مي‌کند . مقداري برگ آويشن و ليمو عماني را مانند چاي دم کنيد و ترجيحا با عسل و در صورتی‌که در اختیار کمبود با نبات بنوشيد . آويشن در تهيه برخي از دهن شويه ها , خميردندان نيز به کار مي رود و در معالجه بيماري مجاري تنفس فوقاني از قبيل برونشيت و آسم تاثيرات مفيدي دارااست و براي درمان سرفه و گلودرد استعمال مي شود .

طی روز يک فنجان عرق کاسني و شاتره بنوشيد , تا درون تان را عالی شست و شو دهند!

دمنوش گل گاوزبان , ورم و التهاب کليه ها را معالجه و آنها را تقويت مي نماید , ادارا آور است و در تنظيم اختلالات ادراري و تعريق , مفید است . برگ هاي نو گل گاوزبان داراي میزان زيادي ويتامين C است و معالجه سرماخوردگي تنگي نفس و گلودرد , مفيد است ; به ويژه زماني که با عسل طبيعي ادغام شود .

يک دهن شويه مطلوب

مريم ِ گلي را مي شناسيد؟ ازبرگ هاي مريم گلي مي توان يک محلول دهن شويه تهيه کرد که براي شست و شوي دهن و گلو مفيد است ; خوب تر از از آن خيلي کم بنوشيد و تنها تحت عنوان دهن شويه به کارگیری کنيد . نوشيدن مريم گلي در حین طولاني , سبب ساز افزايش ضربان قلب , گرگرفتگي , خشکي دهن , تشنج و سرگيجه مي شود .

شیوه فراهم سازي : تمامی يک و نيم قاشق چاي خوري پودر دو قاشق غذاخوري برگ مريم گلي را در يک قوري بريزيد و آب جوش با دماي ۷۰ يا ۸۰ جايگاه به آن طولانی تر کنيد و اجازه دهيد ۱۵ الي ۲۰ دقيقه دم بکشد . اين دمنوش مزه تلخي دارااست . پس در صورت تمايل , براي شيرين کردن آن مي توانيد از نبات يا عسل استعمال کنيد .

سنبل الطيب

گياهي کریم و مهربان و لطيف که به علف گربه نیز مشهور است . دمنوش سنبل الطيب را با اندازه کم از اين گياه صحیح کنيد زيرا مصرف بيش از حد با اندازه زياد خطرناک است . گياه سنبل الطيب بخشی از گياهان مد نظر گربه هاست! و به همين دليل به آن علف گربه نیز گفته مي شود . سنبل الطيب , نوعي ماده تسکین دهنده به اسم آکتينيدن داراست که موجب بهبود دردهاي تن و نيز سردرد مي شود .

ميوه ها و سبزيجات

ليموشيرين , نارنگي , پرتقال , انار , انبه , سيب , طالبي و کيوي , ميوه هايي می باشند که خون و ريه ها را تصفيه مي نمایند . سبزي هاي نو مثل اسفناج , کلم , کاهو , کرفس , گوجه‌فرنگي , سير , پياز , شويد و جعفري را بی تردید در برنامه ي عذايي خویش بگنجانيد . نان‌هاي سبوس‌دار مانند نان سنگک و نان جو وخشکبارهايي زیرا پسته , بادام , فندق و گردو و نيز تخم‌مرغ , زيتون و جگر جذب مواد سمي در تن را تا حدود زيادي کاهش مي‌دهند .

آب را جدي بگيريد

از همگی اساسی تر و سهل تر و کم هزينه خیس , «آب» است ; تا هر ميزان که مي توانيد , آب بنوشيد ; يعني خیر آن هشت ليوان دارای اسم و رسم , به این دلیل‌که نياز اشخاص متعدد به آب , مختلف است برخي به هشت ليوان , برخي کمتر و برخي بيشتراز آن نياز دارا هستند . پس خودتان و تن تان تشخيص مي دهيد که به یکسری ليوان آب نياز داريد!
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن