جنسی

صبحانه ای موثر برای ارتقاء نیروی جنسی

برای تقویت قوای جنسی اخذ ویتامین دی از اهمیت متعددی شامل است . درین بخش به معرفی بعضا خوراکی های دربردارنده ویتامین دی خوا هیم پرداخت . صبحانه مقوی و سرشار از ویتامین دی می‌تواند دربرگیرنده تخم مرغ , ماهی , قارچ و دیگر منایع غذایی پروتئینی باشد . قرار گرفتن در معرض نورخورشید هم تاثیرات مفیدی بر اخذ این ویتامین در بدن خواهد گذاشت .healthy lunch meal fruits 300x200 - صبحانه ای موثر برای ارتقاء نیروی جنسی

پزشکان معتقدند که با رژیم غذایی مطلوب می‌توان تا حد متعددی عمل و قوای جنسی را در اشخاصی تقویت کرد که حس می کنند از این حیث مبتلا مشکلند . متخصص ها تغذیه هم خوراکیهایی را توصیه داده‌اند که با مصرفشان می‌توان در این سمت قدمی موءثر برداشت .
دست اندرکاران زیادی در مقدار قوای جنسی مؤثرند و منجر کم و بسیار شدن آن میگردند ; موضوعاتی از قبیل استرس و خستگی بشدت توان جنسی را کسر کرده , ساخت اختلال میکند . از طرف دیگر , رژیم غذایی هم ارتباط مستقیمی با هورمون‌هایی داراست که در تولید رغبت برای برقراری ارتباط مؤثر است .
صبحانه‌ای خوب برای تقویت قوای جنسی

به نقل از دیلی‌میل , متخصص ها تغذیه بر این باورند که با تعیین مواد غذایی درست بویژه در وعده ناشتایی و مصرف خوردنی‌های بی نیاز از ویتامین D می‌توان قوای جنسی از دست رفته را تقویت کرد .

نقش ویتامین دی

معمولا بیشتر اشخاص از نبود ویتامین D رنج می برند . کاهش این ویتامین منجر معدود شدن مقدار ترشح استروژن در زنان و کاهش تستوسترون در مردان می گردد . آمارها حاکی از آن است که از هر ۵ شخص بالغ , یک نفر در گیر نبود ویتامین D است که بیش تر به جهت فقدان اخذ نور خورشید پیدایش مینماید .

سفارش دانشمندان برای اشخاصی که نمی‌توانند در معرض نوروروشنایی خورشید قرار گیرند , تناول کردن قارچ , غلات منحصربه‌فرد ناشتایی , ماهی و تخم‌مرغ در وعده ناشتایی است که تمامی به بالا رفتن مقدار ویتامین D یاری می کنند . بیشتر ویتامین‌های بدن از غذایی که می خوریم تأمین میگردند البته ویتامین D با سایر متعدد است و فقط از روش مواد غذایی جذب بدن نمیشود . مواد غذایی ویتامین D مقداری دارا‌هستند ; با وجود این , منشا اساسی این ویتامین در روغن ماهی , قارچ و تخم‌مرغ یافت می شود و هم می‌توان با گنجاندن غلات ناشتایی و مارگارین از این ویتامین بهره‌مند شد .
بریتانیایی‌ها اعم از ملت‌هایی می‌باشند که کم‌ترین ویتامین D را اخذ می نمایند چون در ماه‌های سرد سال کم‌تر از ۱۰ ساعت از روز بهره‌مندند و زمان استفاده‌شان از نور و روشنایی آفتاب محدود است و به جهت محدودیت‌هایی که برای اخذ ویتامین D موجود است , مصرف مکمل‌های این ویتامین الزامی است . پژوهشگران پیشنهاد می نمایند که اشخاص روزمره بایستی حدود ۱۰ میلی‌گرم ویتامین D اخذ نمایند .

اعجاز روغن ماهی

ماهی منبعی بی نیاز از ویتامین D شناخته میشود و در‌این در میان روغن ماهی‌هایی زیرا سالمون نوعی اعجاز از دید دربرداشتن این ویتامین به شمار میرود . ماهی «ماکرل» در هر وعده ۳۶۰ واحد ویتامین D داراست در حالی که ماهی سالمون بیشتراز ۶۸۵ واحد از این ویتامین داراست .

غلات صبحانه

غلات صبحانه اعم از موادی است که معمولا با لبنیات , شیر سویا و آبمیوه‌ها بی نیاز می گردد . غلات , دربردارنده ویتامین D خوبی است .

تخم‌مرغ

بیش تر پروتئین موجود در تخم‌مرغ در سفیده آن موجود هست , البته ویتامین‌ها و موادمعدنی در زرده آن یافت می‌گردد . زرده تخم‌مرغ از ۱۸ تا ۳۹ واحد ویتامین D درست شده که خیلی بی نیاز به نظر نمیرسد . با این وجود , ویتامین D مو جود در تخم‌مرغ‌های مرغ‌هایی که در معرض روشنایی خورشید قرار می گیرند , ۳ تا ۴ برابر بیشتر از تخم‌مرغ‌های عادی است . مرغ‌هایی که با مواد غذایی بی نیاز شده با ویتامین D تغذیه شده‌اند , فراتر از ۶ هزار واحد ویتامین D به ازای هر زرده تخم‌مرغ دارا‌هستند .

قارچ

قارچ میان مواد غذایی بی نیاز شده فقط مبداء گیاهی دربردارنده ویتامین D است . قارچ دارنده ویتامین D2 هم میباشد در حالی که مواد غذایی حیوانی دربردارنده D3 میباشند . ویتامین D2 به بالا رفتن ویتامین D خون یاری می نماید در حالی که ویتامین D3 تأثیری بسزا در ارتقا این ویتامین در خون ندارد .

قارچ منشا خوبی از ویتامین D۲ به شمار می رود . بعضا گونه های قارچ‌ها به ازای هر ۱۰۰ گرم بیش تر از ۲۳۰۰ واحد ویتامین D دارا‌هستند . قارچ‌های تجاری به دلیل اینکه در ظلمات پرورش می نمایند , ویتامین D کم‌تری دارا‌هستند . با قرار دادن قارچ‌ها در معرض نور و روشنایی UV میتوانید به ایجاد بیشتر آنتی‌اکسیدان ویتامین D امداد فرمائید .

دانشمندان معتقدند قارچ‌هایی که کلاهک دکمه‌ای سپید رنگ دارا هستند , فاقد ویتامین D میباشند ولی با قرار دادن آن ها در معرض نوروروشنایی می‌توان تا ۸۲۴ درصد نیاز روزمره ویتامین D تن را تأمین کرد . .

سلامت آنلاین

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن