وزرش و سلامت

یک رژیم غذایی فوق العاده برای ورزشکاران

رژیم غذایی که شما مصرف میکنید تاثیر دوچندان متعددی را در ابتدا بردن و یا این که کاهش سطح تن درستی شما دارااست . تغذیه یک کدام از مهمترین مواقعی است که اشخاص ورزش‌کار بایستی برای ارتقای اقتدار بدنی و بالا بردن مرحله آمادگی خویش مورد علاقه داشته باشند . اکثر اوقات ورزشکاران در زمان تمرین مبتلا ضعف میشوند و بعداز برهه زمانی هنگامی دیگر توانا به ادامه تمرین کردن نیستند! به دنبال مقاله شمارا با یک رژیم غذایی فوق العاده آشنا خوا‌هیم کرد .diet plan weight loss 300x158 - یک رژیم غذایی فوق العاده برای ورزشکاران

یک کارشناس تغذیه بیان کرد : برای این که در هنگام کم کردن وزن از کاهش بافت‌های عضلانی پرهیز شود می بایست در برنامه غذایی روزمره حتما از پروتئین کیفیت بالا باکیفیت به کار گیری کرد ; تخم مرغ , لبنیات , اشکال گوشت و حبوبات شایسته ترین این گزینه‌ها می باشند .

محمد آذرفر کارشناس تغذیه و رژیم درمانی برای دوری از ضعف بدن در حین ورزش کرد اعلام کرد : بدن آدم زمانی که چربی یا این که کربوهیدرات می‌سوزاند , سلول‌ها برای این‌که پروسه شیمیایی خویش را بدون نقص نمایند نیاز دارا هستند تغذیه حساس به آنها رسد ; زمانی شخصی از نگاه حالت تغذیه‌ای تعادل نداشته باشد سبب می گردد سطح های انرژی بدنش ذیل تأثیر قرار گرفته و برای شخص خستگی , ضعف بدن و کمبود انرژی را به‌دنبال داشته باشد .

او خاطر نشان نمود : عضله ها بدن بشر در صورتی به آنها ویتامین و مواد معدنی مختص نرسد از عمل نمی‌افتند ولی در حالتی‌که در بین این مواد پرخاصیت تعادل وجود نداشته باشد میتواند بر روی بدن به روش‌های متفاوت تأثیرگذار باشد ; به صورت نمونه احتمال دارد برای شما نیز اتفاق افتاده باشد زمانی که برای کاهش وزن می خواهید ورزش فرمایید احساس میکنید بدن شما تمایلی به ورزش ندارد و ۵ دقیقه پس از استارت تمرین حس خستگی می کنید .

این کارشناس تغذیه خاطر نشان کرد : تن برای انجام سوخت و ساز به بخش اعظمی از ویتامین‌های تیم «ب» احتیاج دارااست ; در‌صورتی‌که برای کاهش وزن نباید از یک رژیم غذایی کم کالری پیروی کرد که ویتامین‌های مجموعه «ب» را به مقدار کافی برای تن تأمین نکند شاید روی سوخت و ساز چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها اثر بگذارد و سبب شود که شخص درطول روز شم خستگی , ضعف تن و خواب آلودگی داشته باشد ; ویتامین «س» نیز برای تن واجب است و علاوه بر این‌که منجر میگردد تن در قبال عفونت‌ها از خویش مقاومت بیشتری نشان دهد , باعث به مرمت و مراقبت خوب تر بافت‌های عضلانی و رگ‌های خونی هم می گردد .

او ذکر کرد : برای این‌که بتوان تمرین‌های ورزشی طولانی انجام اعطا کرد به بافت‌های قوی‌تر عضلانی نیاز است ; برای این‌که مطمئن گردید که مواد مفید سلامت را به بدنتان میرسانید ضروری نمیباشد به اندازه فراوان ویتامین و قرص‌های مواد معدنی مصرف نمایید بلکه در صورتی روزمره یک قرص مولتی ویتامین نیز مصرف نمائید سطح ها انرژی بدنتان را تأمین خواهد کرد و خوب تر خواهید توانست ورزش نمائید . یادآور می‌شویم که پیش از مصرف هرگونه مکملی مشاوره با پزشک الزامی است .

آذرفر تصریح کرد : برای این که در هنگام کم کردن وزن از کاهش بافت‌های عضلانی دوری شود بایستی در برنامه غذایی روزمره حتما از پروتئین باکیفیت باکیفیت به کارگیری کرد . تخم مرغ , لبنیات , اشکال گوشت و حبوبات شایسته ترین گزینه‌ها میباشند . در صورتی بافت‌های عضلانی بدنتان کمتر کاهش پیدا نماید سوخت و ساز بدنتان هم خوب تر خواهد بود و کمتر کاهش پیدا خواهد کرد . همان گونه که میدانید چنانچه سوخت و ساز بدنتان بالا باشد راحت‌تر و سریع‌تر وزن کم می شود ولی در صورتی سوخت و ساز بدنتان کاهش پیدا نماید کاهش وزن سخت‌تر و کندتر خواهد بود .

او اعلام‌کرد : تغذیه مطلوب به‌این مضمون‌ است که از کلیه مواد پرخاصیت ما یحتاج بدن به میزان کافی و ولی متعادل استعمال شود . موادی مثل پروتئین , کربوهیدرات , اسیدهای چرب واجب , ویتامین‌ها , مواد معدنی و الکترولیت‌ها احتمال دارد بدن بتواند به مقطع طولانی با یک رژیم غذایی کم کالری تداوم بیاورد , البته برای مصرف انرژی ذخیره‌اش می بایست مواد پرخاصیت حتمی اخذ نماید .

مبداء : عجم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن